Kryoterapia - alternatívna metóda, liečba chladom pri teplote - 120°C

Zdravie a liečba

Stimuláciou samoliečebného mechanizmu má kryoterapia širokospektrálny účinok. Slúži pre liečbu v reumatológii, pediatrii, ortopédii, chiruirgii a neurochirurgii a fyzioterapii.

Krása a kozmetika

Vypína pokožku, omladzuje a osviežuje. Kryoterapia pôsobením chladu na vrstvy kože pomáha odstraňovať celulitídu, aktívne napomáha pri chudnutí a znižovaní hmotnosti a takisto pri ťažkostiach v menopauze.

Šport a regenerácia

Športovcom pomáha pri zvyšovaní svalovej výkonnosti, kondície, regenerácii pred a po športových výkonoch a pri regenerácii poúrazových stavov.

Lokálna kryoterapia

Lokálna kryoterapia sa s úspechom využíva v športovom lekárstve, pri liečbe rôznych ochorení a úrazov, aplikovaním chladu priamo na postihnuté miesto.
Lokálne pôsobenie schladeného vzduchu sa s úspechom využíva v športovom lekárstve, pomáha liečiť a odstraňovať následky úrazov, vyvrtnutia, otĺčenia, pretrénovania, hematómy, svalové spazmy a jazvy. Povzbudzuje cievy, pôsobí proti bolesti a napomáha pri liečbe zdĺhavých ochorení. Pomáha pri liečbe úrazov pohybového ústrojenstva, zlomením, vytknutia, vykĺbenín a natrhnutí šliach a svalov, reumatizmu, popálenín a rôznych degeneratívnych a zápalových zmien, sklerózy multiplex a zápalov kĺbov. Výsledkom pravidelnej liečby lokálnou kryoterapiou je rýchlejšie hojenie zranení, odstránenie následku zápalov a zmenšenie opuchov. Lokálnu kryoterapiu je možné kombinovať s celkovou kryoterapiou.

Celotelová kryoterapia

Kryoterapia je liečebná a rehabilitačná metóda, ktorej dejiny sa datujú do 70. – 80.tych rokov minulého storočia. Procedúra zahŕňa maximálne trojminútový pobyt v komore s priemernou teplotou –120 °C, za ktorým nasleduje intenzívne cvičenie – Kinezoterapia. Pobyt v tejto komore pod lekárskym dohľadom stimuluje prirodzenú tvorbu enzýmov a hormónov, podporujúcich uzdravenie a vo vašom tele dokáže „naštartovať“ samoliečbu a regeneráciu. Po príchode do kryocentra dostanú hostia suché bavlnené tričko, krátke nohavice, čelenku, rukavice, ponožky, dreváky a masku na nos a ústa. Časti kože musia byť kvôli spomenutej stimulácii receptorov odkryté.  Predprípravou je vstup do adaptačnej komory, s teplotou –60 °C s dĺžkou približne 30 sekúnd. Nasleduje vstup cez vnútorné prechodové dvere do hlavnej kryokomory, kde teplota dosahuje –120 °C a kde sú hostia po celý čas v pohybe, bez kontaktu s pokožkou. Teplota v kryokomore je nízka vďaka tomu, že je tam nulová vlhkosť a návštevník chlad intenzívne necíti. Po dvoch, maximálne troch minútach sa vychádza von cez adaptačnú komoru, aby sa organizmus prispôsobil zmene teploty. Po opustení komory sa 20 minút venujú intenzívnemu cvičeniu. Hostia môžu priestor kryokomory opustiť kedykoľvek počas procedúry. Počas celej kúry sú pacienti v priamom vizuálnom kontakte s obsluhujúcim personálom cez okno komory. Chlad spôsobuje v ľudskom tele stiahnutie ciev. Následne po pobyte v teple, eventuálne po zahriatí organizmu, dochádza naopak k ich masívnemu roztiahnutiu. Tento jav možné vidieť v bežnom živote sčervenaním pokožky v chlade.